Sukkula-Sprint 10.3.2007


Aloitussivu . Tulokset . AT-tulokset . Kuvia . JAT-raportti . KITI


Kilpailun kartoitukseen tehtiin neljä käyntiä, ensin kävelin läpi hyisessä viimassa pelikentän reunat, GPS-laite povarissa ja antenni kaulan ympäri huiskastuna, katsoin ja merkkasin kiintopisteet; lehtiöön tuli samalla skissattua pari kymmentä sivullista muistiinpanoja. Toisella reissulla ajoin autolla läpi pääurat, kolmas reissu oli GPS-täydennys (kuvassa), jonka hoiti loppuun Jarkko allekirjoittaneen jouduttua lähtemään Lapualle kisareissuun kesken urien ajon. Neljännellä kerralla verrattiinkin jo valmista viivaa maastoon. Tämän jälkeen oli sitten Kaitsun vuoro hieroa reittiviiva paikalleen. Viides reissu Hyvinkäälle oli sitten kilvitystä ja kuudes kisa.

Hiukan helpommalla olisi päässyt kun olisi ollut GPS laittaa traktorin katolle, kuten LHA-07:ssä. Mutta tämä oli ensi kosketukseni GPS-laitteistoon ja monenlaisia juttuja tuli kokeiltua. Parhaaksi osoittautui hissukseen mateleminen 5 sekunnin intervallilla tehdyllä jäljen keräyksellä. Tallennus dxf-muotoon, viiva maastokartan päälle, skaalaus ja koordinaatiston kiertoa kolmisen astetta.


Kolmannen käynnin saldona saatu viiva.

Kieltämättä hiukan auttaa kartanteossa tuo GPS. Mutta ei tuo laite itsestään autuaaksi ketään tee, vielä pitää osata katsoa risteykset ja kiintopisteet paikalleen. Maastokarttaankin on hyvä tehdä vertailua. Lopputulos oli melko lailla onnistunut, vaikka risteykset olisi pitänyt vielä piirtää sääntöjen mukaisiksi. Mutta kyllä tuolla jo pystyi reitin läpi ajamaan. Pieniä korjauksia tehtiin valvonnassakin; ihan jokaista yksityiskohtaa ei oltu tarkasteltu tarpeeksi huolellisesti.


Valmis kartta.


Päivitykset

  • 2007-02-12 kartoituksen taustaselvitys julki